Малий та середній бізнес Буковини сплатив до казни більше 119,3 млн грн єдиного податку
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області повідомляють, за січень – лютий 2021 року представники малого та середнього підприємництва сплатили до місцевих бюджетів Буковини понад 119,3 млн грн. Такий показник на 10,5 мільйонів гривень перевищує аналогічний минулорічний період.
За оперативною інформацією – 93,8 млн грн із загальної суми сплатили фізичні особи-підприємці. Юридичні особи-спрощенці забезпечили регіональним бюджетам 17,6 млн грн єдиного податку. У свою чергу, сільгоспвиробники-платники єдиного податку перерахували до місцевих бюджетів 7,8 млн грн.
РРО- запитання: Чи обов’язково використовувати РРО за надані платні послуги у сфері охорони здоров’я?
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI визначено, що з 1 січня 2021 при проведенні розрахункових операцій за надані платні послуги у сфері охорони здоров’я застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій є обов’язковим.
У той же час, статтею 9 Закону України «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР (із змінами) передбачено, що РРО/ПРРО не застосовується у разі здійснення розрахунків за надані платні послуги у сфері охорони здоров’я у безготівковій формі (з рахунку на рахунок), через банківські установи, та виключно через сервіси переказу коштів або за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування.
Сервіси_ДПС: Буковинці можуть оформити звернення на отримання індивідуальної податкової консультації через Електронний кабінет
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області інформують, що звернення до органів ДПС на отримання індивідуальної податкової консультації платники податків можуть подати і в електронній формі через Електронний кабінет.
Нагадаємо, вхід до Електронного кабінету платника здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДПС. При формуванні звернення на отримання індивідуальної податкової консультації в меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету, здійснюється вибір та заповнення наступних реквізитів:
код ДПІ – із списку обирається орган ДПС (область та ГУ ДПС області) до якого надсилається звернення;
тип – із списку обирається значення «консультація»;
тематика – зазначається тематика, яка відповідає змісту звернення платника;
короткий зміст – зазначається «Про надання індивідуальної податкової консультації»;
завантажується скановане звернення у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 2 МБ.
Зберегти проект звернення можна натиснувши кнопку «Зберегти».
У вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» платник має можливість підписати та направити звернення, використовуючи відповідні кнопки «Підписати» та «Відправити».
Звертаємо увагу, що звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації у паперовій або електронній формі повинно містити:
найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації (наведення фактичних обставин);
підпис платника податків або кваліфікований електронний підпис;
дату звернення.
Індивідуальні податкові консультації надаються контролюючим органом впродовж 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення. При цьому, уповноважена особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, може прийняти рішення про продовження строку розгляду звернення на 15 календарних днів, про що повідомляє платнику податків.
Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій розміщено в Електронному кабінеті платника за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/ipk
Буковинським роботодавцям: Нюанси оформлення найманого працівника
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області нагадують, що роботодавець, який наймає працівника на роботу зобов’язаний виконати певні дії для його офіційного працевлаштування. Зокрема, перш за все необхідно укласти з найманим працівником трудову угоду (контракт, договір) у письмовому вигляді, видати наказ чи розпорядження про прийняття працівника на роботу та повідомити про це територіальний орган Державної податкової служби за місцем обліку платника єдиного внеску.
Крім того, в обов’язковому порядку необхідно передбачити в трудовій угоді форму оплати праці, врахувавши при цьому, що заробітна плата не може бути меншою ніж мінімально встановлений розмір (в 2021 році цей показник становить – 6000 гривень). При виплаті місячної заробітної плати роботодавець зобов’язаний з нарахованої зарплати утримати та перерахувати до бюджету: 18 відсотків податку на доходи фізичних осіб, 1,5 відсотка військового збору, а також сплатити 22 відсотка єдиного соціального внеску.
Для прикладу: При нарахуванні працівнику заробітної плати в розмірі 10000 гривень роботодавець має утримати з працівника ПДФО (18%) –1800 грн, військовий збір (1,5%) – 150 гривень та виплатити найманому працівнику – 8050 грн.
Крім того, роботодавець за найманого працівника має сплатити на нараховану заробітну плату єдиний внесок (22%), який становить 2200 гривень.
Дякуємо за співпрацю!
З повагою, Головне управління ДПС у Чернівецькій області (сектор пресслужби)