Ведення Реєстру електронних листків непрацездатності здійснює Пенсійний фонд України, і формуються вони саме на основі наявної в його базі інформації про застрахованих осіб. Отож головним чинником успішного створення електронного листка непрацездатності та відповідних соціальних виплат за цей період є наявність в Реєстрі достовірних відомостей.
Якщо при прийнятті на роботу нового працівника роботодавець своєчасно подав відповідну звітність, інформація з якої автоматично вноситься до Реєстру застрахованих осіб, то у випадку втрати таким працівником працездатності електронний лікарняний буде створено без проблем. Відповідно, за відсутності в Реєстрі необхідних відомостей листок непрацездатності створений не буде.
Документами, які є підставою для внесення персональних даних про працівника до Реєстру застрахованих осіб, є «Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту» та «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску».
У випадку, якщо захворів новоприйнятий працівник, а «Податковий розрахунок» з типом «Звітний» ще не подано, оскільки граничний термін такого звітування (40 календарних днів від останнього календарного дня попереднього звітного кварталу) ще не настав, то працедавець повинен подати «Довідкову» форму об’єднаного звіту з позначкою «Для призначення інших соціальних виплат» з такими відомостями:
- Про прийняття на роботу працівника, який захворів, – Додаток 5 «Відомості про трудові відносини осіб та період проходження військової служби».
- Про нарахований йому заробіток у конкретному місяці звітного кварталу – Додаток 1 «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам».
ВАЖЛИВО! Колишній роботодавець повинен відобразити в “Податковому розрахунку” інформацію про звільнення, інакше система «прикріпить» Е-лікарняний звільненого працівника до колишнього його місця роботи або електронний лікарняний взагалі не створиться.
Отож роботодавцям необхідно контролювати правильність поданих відомостей щодо своїх підлеглих та актуальність даних підприємства й у випадку виявлення неточностей своєчасно вносити корективи. Важливо і самим працівникам перевіряти в Особистому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) персональну інформацію та у разі виявлення помилок повідомляти керівника про потребу внесення виправлень.