Пройти ідентифікацію особи в Пенсійному фонді тепер можна за допомогою  цифрового паспорта в «Дії»

Відтепер у всіх сервісних центрах Пенсійного фонду України можна не лише підтвердити особу з цифровим паспортом (ID-карткою) у «Дії», а й шерити його цифрову копію.

Шеринг документів – сервіс, який дозволяє передати копії цифрових документів користувача застосунку Дія за його згоди до інформаційних систем різних державних органів.

При собі не обов’язково мати фізичний паспорт чи його копію, достатньо поділитися копією документу у кілька кліків через застосунок «Дія».

Скористатись нововведенням мають право громадяни, які є власниками паспорта у вигляді ID-картки.

Щоб поділитись копією цифрового паспорта, потрібно:

  • зайти у застосунок «Дія» та відкрити паспорт громадянина України;
  • натиснути на документ та обрати штрихкод;
  • працівник сервісного центру Пенсійного фонду може зісканувати штрихкод або вручну ввести в систему 13-значний код, який розташований під ним;
  • підтвердити запит на передачу копії паспорту у застосунку «Дія».

Далі цифрова копія паспорта автоматично передається в систему сервісного центру. Працівник може використовувати її для подальшого оброблення.

Скористатися шерингом документів у сервісних центрах Пенсійного фонду можна під час:

  • отримання довідок із реєстру застрахованих осіб (ОК-5, ОК-7, про доходи, витяг з реєстру) із живим підписом і печаткою;
  • звернення щодо призначення пенсії;
  • звернення щодо перерахунку пенсії;
  • звернення щодо оформлення пенсійного посвідчення;
  • подання анкети застрахованої особи щодо внесення змін до реєстру застрахованих осіб.

 

Подання звітності — обов’язкова умова для створення електронного листка непрацездатності

Електронний листок непрацездатності формуються на основі наявної в базі Пенсійного фонду України інформації з Реєстру застрахованих осіб, яка базується на звітах страхувальників. Тому дуже важливим є наявність інформації про трудові відносини між застрахованою особою та її роботодавцем.

На сьогодні страхувальники звітують за своїх найманих працівників за формою “Податковий розрахунок” окремо за кожний квартал.

09 листопада 2022 року завершилась звітна кампанія щодо подачі страхувальниками звітності за ІІІ квартал 2022 року.

Якщо працівник захворіє після 09 листопада, при створенні лікарняного система аналізуватиме наявність трудових відносин особи у ІІІ кварталі.

Тобто неподання страхувальником звітності за ІІІ квартал позбавить працівника статусу застрахованої особи на дату початку періоду її непрацездатності, що в свою чергу, може призвести до нестворення електронного листка непрацездатності.

  • Просимо роботодавців сумлінно поставитись до свого обов’язку стосовно подання звітності, адже від того, яка інформація про працівника наявна в Реєстрі застрахованих осіб, залежить в майбутньому одержання особою електронного листка непрацездатності.

 

Перевірте чи зараховано до страхового стажу липень-вересень 2022 року

Нагадаємо, що інформація про заробітну плату та сплачені внески формується в персональній обліковій картці застрахованої особи на підставі звітності роботодавців.

На сьогодні страхувальники звітують за своїх найманих працівників за формою “Податковий розрахунок” окремо за кожний квартал.

9 листопада 2022 року завершилась звітна кампанія щодо подачі страхувальниками звітності за ІІІ квартал 2022 року.

Рекомендуємо всім застрахованим особам перевірити наявність у своєму персональному кабінеті на вебпорталі електронних послуг інформації про зарахування до страхового стажу періоду з липня по вересень 2022 року у розділі “Мій страховий стаж”.

Інформація про нараховану заробітну плату, з якої сплачено страхові внески, відображається в розділі “ Моя заробітна плата”.

У випадку, якщо інформація про заробітну плату наявна тільки у вкладці «Загальна сума заробітної плати (доходу)» розділу «Моя заробітна плата», а в інших закладках не відображається –  це свідчить про те, що роботодавцем не сплачено страхові внески за своїх найманих працівників.

Для встановлення причин та отримання пояснень відсутності сплати страхових внесків, що, в свою чергу, призвело до незарахування періодів роботи до страхового стажу, варто звернутись до свого роботодавця.

 

Про ведення електронної трудової книжки

6 листопада вступив в силу Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та деяких інших законів України щодо захисту прав фізичних осіб під час воєнного стану та спрощення обліку робочих місць для осіб з інвалідністю” від 18.10.2022 р. № 2682-ІХ.

Законом внесено зміни до ч. 2 ст. 20 Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

За ними, з метою обліку в електронній формі відомостей про трудову діяльність працівника страхувальником або представником страхувальника, якому керівним органом страхувальника делеговані відповідні повноваження, подаються відомості про працівника щодо переміщення з одного структурного підрозділу до іншого, або переведення на іншу постійну посаду або роботу, звільнення, поновлення на роботі, призупинення/відновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складання присяги, стажування, навчання, належності або неналежності осіб, які працюють, забезпечують себе роботою самостійно або навчаються, до членів професійних спілок та інші відомості.  Вказані відомості подаються через вебпортал електронних послуг ПФУ в електронній формі, з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», у разі їх відсутності в реєстрі застрахованих осіб, а також у разі зміни або уточнення вказаних відомостей.

вісник13