З початку року до місцевих бюджетів Буковини надійшло понад 285,5 мільйонів гривень земельного податку
За січень-липень 2023 року місцеві бюджети Чернівецької області поповнились на 285,5 мільйона гривень земельного податку, зокрема у липні територіальні громади отримали 56 мільйонів гривень.   Про це інформують у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області.
Відповідно до розподілу 199,1 мільйона гривень земельного податку сплатили юридичні особи, решта – понад 86,4 мільйон гривень плати за землю надійшло від фізичних осіб.
У податковій службі Буковини наголошують – динаміка сплати податків, що зараховуються до місцевих бюджетів, значною мірою залежить від активної позиції керівників громад, які повинні наполягати на тому, щоб всі суб’єкти господарювання та громадяни виконувати свої податкові зобов’язання.
До відома громадян: До 1 липня поточного року фізособам – платникам податку на майно контролюючі органи надіслали податкове повідомлення – рішення про нарахування зобов’язань, які протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення – рішення платник має сплатити.
У разі виявлення розбіжностей, платники мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо: розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку.
Відтак, контролюючий орган за місцем знаходження земельної ділянки проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає йому нове податкове повідомлення-рішення.
 
До уваги платників: заповнення окремих позицій у податкових деклараціях з плати за землю
Фахівці Головного управління у Чернівецькій області звертають увагу на заповнення окремих позицій у податкових деклараціях з плати за землю (земельний податок та/ або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (форма Декларації затверджена наказом Міністерства фінансів України 16 червня 2015 року №560 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 18 лютого 2022 року №83))
У разі наявності у Декларації відмітки «земельний податок» заповнюється розділ I, зокрема:
у колонці 2 зазначається категорія/ код цільового  призначення земельної ділянки арабськими цифрами згідно з Класифікатором видів цільового призначення земельних ділянок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 липня 2021 року №821 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» (далі – Класифікатор).
Слід звернути увагу, що відсутність такого показника по земельних ділянках в Деклараціях ставить під сумнів застосування платником податків ставки податку, а також правильність застосування податкової пільги по земельних ділянках.
у колонці 3 вказується вид права на земельну ділянку:
1 – власність,
2 – постійне користування,
При поданні декларації із земельного податку у графі 3 розділу I Декларації необхідно проставляти вид права «1» (якщо земельна ділянка перебуває у приватній власності платника) або «2» (якщо земельна ділянка перебуває у постійному користуванні платника).
у колонці 7  зазначається частка неповного місяця володіння або користування у місяці, однак якщо платниками у цій колонці зазначено показник та одночасно у колонці 8 зазначено «кількість повних місяців» – 12, що є помилкою.
у колонці 9 зазначається кадастровий номер земельної ділянки у форматі хххххххххх:хх:ххх:хххх.
у колонці 10 зазначається код за КАТОТТГ адміністративно – територіальної одиниці.
Слід звернути увагу, що не зазначення вказаного показника, ставить під сумнів застосування платником податків ставки податку, а також правильність застосування податкової пільги по земельних ділянках.
Такий показник також впливає на стан рознесення податкових декларацій до інтегрованих карток платників податків та повноту нарахування податкових зобов’язань.
у колонці 12 зазначається площа земельної ділянки у га (з чотирма десятковими знаками) та у колонці 13 зазначається площа земельної ділянки в кв. м (з двома десятковими знаками), при цьому не допускається заповнення показників площі землі одночасно в колонці 11 та 12 по одному кадастровому номеру.
у колонці 14 вказується нормативна грошова оцінка одиниці площі земельної ділянки (якщо її проведено) та у колонці 15 вказується нормативно грошова оцінка одиниці площі ріллі – для земель, де не проведена нормативна грошова оцінка.
Слід звернути увагу, що нормативно – грошова оцінка вказується за одиницю площі земельної ділянки, або за 1 кв. м., або за 1 га, одночасне заповнення в двох колонках по одному кадастровому номеру не допускається.
Окрему увагу слід звернути на наявність відображення задекларованих сум до сплати у розділі III Декларації, так як розділ I податкової декларації є по суті розрахунковою частиною, та його дані відображаються в інформаційно – комунікаційні системі ДПС, що унеможливлює встановлення своєчасності сплати задекларованих податкових зобов’язань.
 
Щодо розміру фінансових санкцій для суб’єктів господарювання за невидачу відповідних розрахункових документів
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області нагадують, що Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон), крім змін до Податкового кодексу України, вносено зміни до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), а саме: щодо розмірів штрафних (фінансових) санкцій за порушення використання реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій на період з 1 серпня 2023 року по 31 липня 2025 року, але не пізніше ніж до дати припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022.
Так з 1 жовтня 2023 року у разі встановлення контролюючими органами факту не проведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи, будуть застосовуватись фінансові санкції, передбачені п. 1 ст. 17 Закону. Умовою дотримання законодавства у сфері застосування РРО/ПРРО є реєстрація РРО та/або ПРРО в контролюючому органі .
Для ФОП єдиного податку ІІ та ІІІ групи за ставкою 5%, а також IV групи, які не торгують товарами з переліченої ризикової групи (підакцизна група товарів, технічно складні побутові товари, лікарські засоби, вироби медичного призначення, ювелірні вироби), встановлені знижені розміри штрафних санкцій – 25% вартості реалізованих із порушенням товарів – за перше порушення та а 50% вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг)за кожне наступне.
Для СГД на загальній системі, платники єдиного податку, які є платниками ПДВ, а також ті платники єдиного податку, які здійснюють діяльність підакцизною групою товарів, реалізують технічно складні побутові товари, лікарські засоби, вироби медичного призначення і реалізують ювелірні вироби, за порушення у сфері РРО сплачуватимуть штрафи у повному обсязі: 100% вартості товару, реалізованої послуги при першому порушенні та 150% – при кожному наступному порушенні.
 
Щиро дякуємо за співпрацю!
Головне управління ДПС у Чернівецькій області
Відповідальна за контакти зі ЗМІ та громадськістю:
завідувач сектору комунікацій Коцим’юк Марія Михайлівна (т./ф.): (0372) 54-55-76
e-mail: cv.official@tax.gov.ua (для публічних запитів);
e-mail: bukdpa@ukr.net (для листування зі ЗМІ)