Держпраці накладатиме штрафи за новим порядком (проєкт постанови КМУ);

 

      Замість класифікатора професій з’явиться Єдиний реєстр кваліфікацій, а повідомлення про вакансії №3-ПН стане необов’язковим (законопроєкт);

 

 

       Замість класифікатора професій зʼявиться Єдиний реєстр кваліфікацій: зареєстровано законопроєкт

На сайті ВРУ зареєстровано законопроєкт №9630 про вдосконалення нацсистеми кваліфікацій. Передбачено створення Єдиного реєстру кваліфікацій на підставі Класифікатора професій, Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників та Реєстру кваліфікацій

 

21 серпня на сайті ВРУ Третьяковою та групою народних депутатів було зареєстровано законопроєкт №9630 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення національної системи кваліфікацій відповідно до актуальних потреб ринку праці та інших питань.

 

                                          Навіщо оновлювати Класифікатор?

У пояснювальній записці до нього вказано, що існуючі Національний класифікатор професій та Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників в силу відсутності їх синхронізації з Реєстром кваліфікацій, моральної застарілості та невідповідності сучасним виробничим процесам та обладнанню, а також ведення різними суб’єктами гальмують розвиток ринку праці та не сприяють ефективному виконанню завдань та функцій колегіального органу у сфері кваліфікацій.

Також зазначено, що ринок праці являє собою особливу сукупність економічних і правових відносин, пов’язаних із забезпеченням ефективної трудової зайнятості громадян, задоволенням попиту та пропозиції на робочу силу.

 

                                              Що пропонується законопроєктом?

 

Метою законопроєкту є впорядкування системи кваліфікації та створення Єдиного реєстру кваліфікацій (Класифікатора професій) шляхом об’єднання Національного класифікатора професій, Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, Реєстру кваліфікацій, їх діджиталізації та синхронізації з іншими базами даних, щоби процес обміну та доступу до інформації про професійні кваліфікації був швидкий, прозорий та відповідав потребам ринку праці у реальному часі.

Також проєкт розроблено з метою удосконалення законодавства у сфері зайнятості населення та трудової міграції, у частині інформування про попит на робочу силу (вакансії).

 

 

              Держпраці накладатиме штрафи за новим порядком: проєкт постанови КМУ

СПО профспілок оприлюднило проєкт постанови КМУ «Про затвердження Порядку накладення штрафів та застосування попередження Державною службою України з питань праці та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».

Цей Порядок визначає механізм накладення штрафів та застосування попередження за порушення вимог законодавства про працю, зайнятість населення та рекламу.

Так, штрафи накладаються на роботодавців та рекламодавців за порушення законодавства про працю, про зайнятість населення та про рекламу, відповідальність за які передбачено:

Попередження застосовується до роботодавців, які є платниками єдиного податку першої — третьої груп, за порушення законодавства про працю, відповідальність за які передбачено абзацами другим та шостим частини другої статті 265 КЗпП. Чинне законодавство не встановлює порядку застосування попередження.

 

 

Вимоги до реклами послуг із працевлаштування містить стаття 24-1 Закону «Про рекламу». За порушення цієї статті рекламодавець сплачує до держбюджету штраф у десятикратному розмірі МЗП, встановленої законом на момент вчинення порушення.

У разі прийняття ця постанова набере чинності з дня набрання чинності Законом України “Про адміністративну процедуру”