Комітет Верховної Ради з питань молоді і спорту (надалі – Комітет) розпочав роботу з аналізу ефективності Закону України «Про основні засади молодіжної політики» від 27 квітня 2021 року №1414-ІХ (надалі – Закон).
Метою даного моніторингу є аналіз практики застосування положень відповідного Закону та його впливу на створення умов для участі молоді у громадському, політичному, соціально-економічному та культурному житті суспільства, а також забезпечення гарантій соціально-економічного розвитку молоді в Україні.
У разі виявлення на підставі проведеного дослідження неефективності чи недостатньої ефективності положень Закону, Комітет буде ініціювати внесення змін до законодавства, пропонуватиме додаткові заходи щодо посилення підтримки молоді в реалізації її соціально-економічного та політичного потенціалу або рекомендуватиме Кабінету Міністрів України вжити додаткові заходи щодо забезпечення необхідного нормативно-правового регулювання.
Для проведення комплексного аналізу Комітету необхідно зібрати інформацію і доказову базу, які дозволять оцінити ефективність норм Закону. До процесу опитування запрошуються три категорії суб’єктів, які володіють відповідними знаннями, професійною компетентністю чи досвідом:
фізичні особи, віком від 14 до 35 років;
суб’єкти молодіжної роботи (молодіжні та дитячі громадські об’єднання, інші громадські об’єднання, молодіжні ради, органи (організації) учнівського та студентського самоврядування, молодіжні центри, молодіжні працівники, радники з питань молоді, благодійні організації, неформальні молодіжні об’єднання);
місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень.
Відповідаючи на питання, запропоновані Комітетом, вищезазначені суб’єкти матимуть змогу поділитись своїм досвідом і висловити свою думку, що допоможе Комітету краще з’ясувати, які норми Закону є ефективними, а які потребують удосконалення.
Для надання відповіді на запит необхідно заповнити відповідну Google форму, розроблену індивідуально під окремий суб’єкт опитування, за наступним посиланням:
Для фізичних осіб, віком від 14 до 35 років – https://forms.gle/cF9k9Hgu1vxAYXKb7
Для суб’єктів молодіжної роботи – https://forms.gle/YMR1YsMT7qhJQs3v6
Для місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування – https://forms.gle/gWGxCMMQMNWguksc6
Комітет звертається із проханням заповнити відповідну форму до 31 грудня 2023 року (включно).
Зауважте, будь ласка, що наведені питання є орієнтовними, тому Ви, якщо вважаєте за необхідне, можете надавати інформацію про інші, не згадані в переліку аспекти. Не обов’язково відповідати на всі запитання – прокоментуйте лише ті, що стосуються безпосередньо Вас. Таким чином, можете охопити цілу низку питань або обмежитися кількома. Комітет не розглядатиме відповіді, аргументи або інформацію на теми, не пов’язані з аналізом ефективності зазначеного Закону. Комітет також не буде розглядати індивідуальні або колективні скарги стосовно проблем, які виникли на практиці у зв’язку з реалізацією норм Закону.
Що варто включити до вашої відповіді?
Ваші відповіді мають базуватися на фактах і містити ваші судження щодо вищезазначених або пов’язаних з ними запитань. Особливо суттєвими та корисними для роботи Комітету будуть конкретні дані й цифри, що підтверджують ваші погляди. Ваш особистий досвід як суб’єкта молодіжної роботи, участь у громадському, політичному, соціально-економічному, культурному житті суспільства через механізми, визначені Законом, також дуже цінні для цього аналізу. І останнє, але не менш важливе: вітаються ваші ідеї та пропозиції стосовно того, що потрібно вдосконалити.
Чи потрібно зазначати персональні дані?
Комітет звертається до Вас із проханням, надаючи відповіді, зазначити наступну інформацію.
У гугл-формі опитувальника для фізичних осіб містяться запитання щодо імені, віку, статі, освіти, місця проживання тощо. Ви можете попросити про забезпечення конфіденційності ваших персональних даних (про це буде питання в формі запиту). Якщо ви не проситимете про забезпечення конфіденційності, то ваше ім’я буде оприлюднено в переліку осіб/організацій, які надавали інформацію й доклали зусиль до роботи Комітету (але без прив’язки особи/організації до конкретної відповіді).
У гугл-формі опитувальника для суб’єктів молодіжної роботи містяться запитання щодо назви організації, місця знаходження, напрямків діяльності, джерел фінансування тощо. Ви можете попросити про забезпечення конфіденційності ваших персональних даних (про це буде питання в формі запиту). Якщо ви не проситимете про забезпечення конфіденційності, то ваше ім’я чи назву вашої організації буде оприлюднено в переліку осіб/організацій, які надавали інформацію й доклали зусиль до роботи Комітету (але без прив’язки особи/організації до конкретної відповіді).
У гугл-формі опитувальника для місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування містяться запитання щодо назви, регіону, імені та посади представника тощо. Ви можете попросити про забезпечення конфіденційності (про це буде питання в формі запиту). Якщо ви не проситимете про забезпечення конфіденційності, то назву органу, який Ви представляєте, буде оприлюднено в переліку осіб/організацій, які надавали інформацію й доклали зусиль до роботи Комітету (але без прив’язки особи/організації до конкретної відповіді).
Як буде використано надану вами інформацію?
Комітет використовуватиме зібрану інформацію лише для цілей аналізу ефективності положень Закону України «Про основні засади молодіжної політики». Надані матеріали буде оброблено й використано як інформаційне підґрунтя для подальших етапів аналізу та удосконалення законодавства.
Після оброблення наданої інформації про ефективність реалізації Закону, Комітет по даній темі планує проводити круглий стіл за участі народних депутатів України, суб’єктів молодіжної роботи та їх представників, центральних органів виконавчої влади, у тому числі профільного міністерства, науковців. На зазначеному заході будуть презентовані результати проведеного дослідження, які будуть обговорені учасниками заходу.
Комітет висловлює вдячність кожному, хто долучиться до даного моніторингу та візьме участь у дослідженні ефективності положень Закону України «Про основні засади молодіжної політики».