З 1 квітня 2024 року зростає мінімальний розмір заробітної плати та мінімальний розмір ЄСВ

 

Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області інформують, згідно статті 8 Закону України№ 3460-IX від 09.11.23 «Про Державний бюджет України на 2024 рік » з 1 квітня 2024 року мінімальну заробітну плату визначено: у місячному розмірі – 8000 гривень; у погодинному розмірі – 48 гривень.

Відповідно мінімальний розмір ЄСВ з цієї дати  підвищиться до 1760 грн.

Максимальна база нарахування ЄСВ буде складати – (8000 х 15)=120000 грн.

 

***Приклад розрахунку податків із мінімальної зарплати з 1 квітня 2024 року:

Нарахування – 8000 грн;

Нарахування ЄСВ – 8000 х 22% = 1760 грн;

Утримання ПДФО – 8000 х 18% = 1440 грн;

Утримання військовий збір  8000 х 1,5% = 120 грн;

Всього утримано: 1560 грн (ПДФО + ВЗ);

До виплати «на руки» найманому працівнику: 8000 – 1560 = 6440 грн/місяць.

 

Для звірки даних щодо плати за землю громадяни мають право звернутися до податкової служби за своїм місцем реєстрації або місцем знаходження будь-якої з земельних ділянок

Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області інформують, відповідно до пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу, плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно з абзацами сьомим – дванадцятим п. 286.5 ст. 286 ПКУ платники плати за землю мають право письмово або в електронній формі засобами електронного зв’язку (з дотриманням вимог, визначених п. 42.4 ст. 42 ПКУ) звернутися до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації у контролюючих органах або за місцем знаходження земельних ділянок, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), для проведення звірки даних щодо:

розміру площ та кількості земельних ділянок, земельних часток (паїв), що перебувають у власності або користуванні платника податку;

права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням положень пп. 281.4 і 281.5 ст. 281 ПКУ;

розміру ставки земельного податку;

нарахованої суми плати за землю.

При виявленні розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником плати за землю на підставі оригіналів відповідних документів або належним чином засвідчених копій таких документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, а також у разі зміни розміру ставки плати за землю контролюючий орган, до якого звернувся платник плати за землю, проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення разом з детальним розрахунком суми податку. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Якщо платник податків має у власності декілька земельних ділянок або право на декілька земельних часток (паїв), щодо яких необхідно провести звірку даних, для її проведення такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації у контролюючих органах або за місцем знаходження будь-якої з таких земельних ділянок, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю) (абзац шостий п. 286.5 ст. 286 ПКУ).

Фізичні особи з використанням кваліфікованого електронного підпису мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з плати за землю, в меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.

Отже, для звірки даних щодо плати за землю фізичні особи (громадяни) звертаються із відповідними документами письмово або в електронній формі (через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету) до головних управлінь ДПС в областях та м. Києві за своїм місцем реєстрації або місцем знаходження будь-якої з земельних ділянок.

 

Щиро дякуємо за співпрацю!

Головне управління ДПС у Чернівецькій області

Відповідальна за контакти зі ЗМІ та громадськістю:

завідувач сектору комунікацій Коцим’юк Марія Михайлівна (т./ф.): (0372) 54-55-76

e-mail: cv.official@tax.gov.ua (для публічних запитів);

e-mail: cv.press@tax.gov.ua  (для листування зі ЗМІ)