Запитання щодо сплати земельного податку ФОП – платника єдиного податку

 

Чи є платником земельного податку ФОП – платник ЄП за земельні ділянки, земельні частки (паї), які надавалися їй як ФО (право власності оформлено на ФО) та використовуються за призначенням для провадження господарської діяльності?

 

Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, звільняється від сплати земельного податку (в т. ч. обов’язку нарахування, подання податкової звітності із земельного податку) фізична особа – підприємець – платник єдиного податку:

першої – третьої груп – за земельні ділянки, що використовуються такою особою за призначенням для провадження господарської діяльності (крім діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм), позичку, на іншому праві користування);

четвертої групи, за земельні ділянки сільськогосподарського призначення, що використовуються для ведення сільськогосподарського товаровиробництва.

 

Закон № 3603-ІХ: скасовано для платників мінімального податкового зобов’язання обмеження щодо строку для звернення про проведення звірки даних

Законом України від 23 лютого 2024 року №3603-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства» який набрав чинності 16 березня 2024 року скасовано  для платників мінімального податкового зобов’язання обмеження щодо строку для звернення про проведення звірки даних.

Для фізичних осіб – власників, орендарів, користувачів на інших умовах (в тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, не переданих такими особами в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування на підставі договорів, укладених та зареєстрованих відповідно до законодавства, загальне мінімальне податкове зобов’язання визначається контролюючим органом (Абзац другий підпункту 170.14.6 пункту 170.14 статті 170 Кодексу.).

У разі незгоди платника податку з визначеним контролюючим органом загальним мінімальним податковим зобов’язанням та/або розрахованою у відповідному податковому повідомленні-рішенні сумою річного податкового зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб такий платник податку має право у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу, звернутися до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних, використаних для розрахунку суми податку на доходи фізичних осіб, з наданням підтвердних документів, зокрема щодо:

земельних ділянок, що знаходяться у платника податку у власності та/або постійному користуванні або в оренді (суборенді, емфітевзисі), їх нормативної грошової оцінки та площі;

суми доходу, отриманого від реалізації власної сільськогосподарської продукції; суми сплачених податків, зборів, платежів.

До прийняття змін, внесених Законом № 3603, фізичні особи були обмеженні 30 днями з дня вручення податкового повідомлення-рішення на звернення до контролюючого органу для проведення звірки даних.

Інформаційний лист № 2/2024: Вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства

 

Подання таблиці даних платника ПДВ при зупиненні реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних

Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області інформують, що відповідно до п. 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок зупинення) платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку на додану вартість (далі – Таблиця) за встановленою формою.

Таблиця подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку (п. 14 Порядку зупинення).

Крім пояснень, платники мають можливість надавати копії документів для підтвердження достовірної інформації, зазначеної в таблиці даних.

У разі отримання попередньої оплати за товари, постачання яких ще не відбулося, платник має право навести у таблиці даних платника податку інформацію щодо товарів стосовно яких вона отримана.

Типовими помилками при заповненні таблиці даних платника податку є:

– заповнення всупереч п. 13 Порядку № 1165;

– зазначення кодів товарів згідно з УКТЗЕД в такому порядку, що унеможливлює прослідкувати зв’язок між кодами придбання і кодами постачання;

– зазначення кодів КВЕД, яких немає в реєстраційних даних платника

– подання таблиці даних платника податку без пояснення з посиланням на податкову та іншу звітність суб’єкта господарювання.

Згідно з п. 23 Порядку зупинення Таблиця подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв’язку з урахуванням вимог Законів України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VІІІ «Про електронні довірчі послуги», від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261). ДПС постійно розміщує на своєму офіційному вебсайті відомості щодо засобів електронного зв’язку, якими може подаватися Таблиця (п. 24 Порядку зупинення).

Ідентифікатори форм Таблиці та пояснення розміщено на офіційному вебпорталі ДПС за адресою: Головна>Електронна звітність>Платникам податків про електронну звітністьнформаційно-аналітичне забезпечення>Реєстр електронних форм податкових документів.

Пояснення з інформацією про діяльність платника (з можливим зазначенням відомостей про наявні орендовані або власні приміщення, виробничі потужності, земельні ділянки, найманого персоналу, залишків готової продукції, сировини) подається у вигляді прикріпленого до Таблиці додатка.

 

 

Щиро дякуємо за співпрацю!

Головне управління ДПС у Чернівецькій області

Відповідальна за контакти зі ЗМІ та громадськістю:

завідувач сектору комунікацій Коцим’юк Марія Михайлівна (т./ф.): (0372) 54-55-76

e-mail: cv.official@tax.gov.ua (для публічних запитів);

e-mail: cv.press@tax.gov.ua  (для листування зі ЗМІ)