Алгоритм проведення звірки власниками земельних ділянок щодо сплати мінімального податкового зобов’язання

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області інформують, що платником у частині МПЗ є резидент, який володіє та/або користується (орендує (суборендує), на умовах емфітевзису, постійно користується) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь.

 

Як власники землі сплачують МПЗ?

Платниками податку до бюджету сплачується лише позитивне значення різниці між сумою загального МПЗ та сумою сплачених протягом податкового (звітного) року податків, зборів, платежів, пов’язаних із виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь.

Громадянам МПЗ нараховує податкова служба та надсилає податкове повідомлення-рішення. Ті, хто отримає податкове повідомлення-рішення, має сплатити визначену суму МПЗ протягом 60 днів із дня вручення. В разі виявлення розбіжностей, щодо визначеного МПЗ, платник податку має право протягом 30 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення звернутися до контролюючого органу для проведення звірки даних, використаних для розрахунку суми податку на доходи фізичних осіб, з наданням підтвердних документів, зокрема щодо: земельних ділянок, що знаходяться у платника податку у власності та/або постійному користуванні або в оренді (суборенді, емфітевзисі), їх нормативної грошової оцінки та площі; суми доходу, отриманого від реалізації власної сільськогосподарської продукції; суми сплачених податків, зборів, платежів.

16 березня 2024 року набрав чинності Закон № 3603-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства». Цим Законом внесена низка змін як до Податкового кодексу, яка стосується порядку сплати мінімального податкового зобов’язання за земельні ділянки (а саме сільськогосподарські угіддя), що перебувають у  власності фізичних осіб.

Які зміни щодо строку звірки даних у разі незгоди з сумою нарахованого МПЗ внесено торік?

Зміни, внесені до абзацу другого пп. 170.14.6 ПКУ, передбачають, що платник податку має право звернутися до податкового органу за своєю податковою адресою для проведення звірки у разі незгоди з визначеним податковим органом загальним мінімальним податковим зобов’язанням. Оскільки сума мінімального податкового зобов’язання фактично збільшує суму ПДФО, то у цьому підпункті йдеться про звірку даних, використаних для розрахунку суми податку на доходи фізичних осіб.

Що ж нового у абзаці другому підпункту 170.14.6? У ньому скасовано обмеження щодо строку, протягом якого платник податків може звернутися до податкового органу для проведення звірки даних. До 16 березня діяло обмеження – фізсоба повинна була звернутися до податкового органу протягом 30 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення з нарахованою сумою мінімального податкового завантаження.

Разом з тим умовно все ж обмеження щодо строку звернення для проведення звірки є, адже у пп. 170.14.6 ПКУ передбачено, що нараховану в ППР суму МПЗ платник податків зобов’язаний сплатити протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Таким чином слід враховати такий строк, адже за загальними правилами, визначеними у пп. 14.1.175 ПКУ, сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у строк, встановлений у ПКУ, вважається податковим боргом і може призвести до адміністративного арешту майна платника податків.

До якого податкового органу подається заява для проведення звірки?

Заяву слід подавати до податкового органу за своєю податковою адресою, а не за місцем розташування земельної ділянки. Наприклад, якщо власник земельної ділянки має місце постійного проживання у Чернівцях, але є власником земельної ділянки, яка знаходиться у Львівській області, то заяву про проведення звірки така особа має подати до ДПС у м. Чернівці.

Заяву про проведення звірки можна надіслати до податкового органу через електронний кабінет платника податків відповідно до п. 42.4 ПКУ.

Який алгоритм подання заяви через е-кабінеті ?

1.Насамперед слід скласти заяву.

2.Зберігаємо файл із текстом заяви у форматі РБР для того, щоб відправити її через електронний кабінет платника податків.

Далі переходимо до електронного кабінету платника податків, де через меню «Листування» завантажуємо заяву і витяг. Підписуємо і відправляємо.

 

У першому кварталі 2025 року фахівці податкового відомства Буковини опрацювали 1643 письмових звернень громадян

 

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області інформують, що у січні – березні 2025 року до податкової служби області надійшло від платників податків 1643 письмових звернень громадян.

За підсумками опрацювання запитів визначено, що основна питома вага письмових звернень громадян стосувалася адміністрування місцевих податків – 1092. Також платники направили 33 звернення, які стосувались  адміністрування та сплати ЄСВ; 23 звернення стосувались реєстрації та обліку платників податків; 17 звернень – інформування про ухилення від сплати податків, 5 звернень – щодо контрольно-перевірочної роботи, 459 звернень стосувались інших питань, що належать до компетенції ДПС.

У податковому відомстві наголошують, податківці розглянули всі письмові звернення. Фактів несвоєчасного надання відповіді на звернення не зафіксовано.

Платникам слід знати, у разі потреби,  платники податків мають можливість надіслати лист (запит, звернення тощо) до відповідного органу ДПС у форматі pdf (обмеження 2 МБ) за допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини «Електронного кабінету».

До відома платників!

Зразок, форма  документального оформлення письмового звернення громадян до ДПС  та Зразок, форма подання письмового звернення громадянами до ДПС, що надсилається з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення) розміщені на офіційному порталі «Територіальні органи ДПС у Чернівецькій області» за посиланням: https://cv.tax.gov.ua/dlya-gromadskosti/zvernennya-gromadyan/rozglyad-zvernen-gromadyan/

Контакти для надсилання громадянами письмових звернень у вигляді сканкопій або фотокопій через засоби електронного зв’язку: електронна адреса – cv.official@tax.gov.ua  або cv.zvernennya@tax.gov.ua.

 

 

Щиро дякуємо за співпрацю!

Головне управління ДПС у Чернівецькій області

Відповідальна за контакти зі ЗМІ та громадськістю:

завідувач сектору комунікацій Коцим’юк Марія Михайлівна (т./ф.): (0372) 54-55-76

e-mail: cv.official@tax.gov.ua (для публічних запитів);

e-mail: bukdpa@ukr.net (для листування зі ЗМІ)