Руслан Кравченко: Платникам відшкодовано 55,5 млрд грн ПДВ, що на 10,8 млрд грн більше відповідного показника 2024 року

Станом на 1 травня 2025 року платникам вже відшкодовано 55,5 млрд грн ПДВ. Це те, що вже фактично перераховано. Це на 10,8 млрд грн більше, ніж за аналогічний період 2024 року та більше за такий показник у 2023 році на 3,7 млрд грн (51,8 млрд грн).

Про це повідомив Голова Державної податкової служби Руслан Кравченко в Telegram-каналі.

«Щодо залишку. Одразу пораджу: припиняйте істерики та страшилки про «невпинне зростання». Не лякайте країну та всіх, хто подав заявки на відшкодування ПДВ. Залишок ПДВ, який перебував у роботі станом на 1 травня, – 30,4 млрд гривень», – наголосив Руслан Кравченко.

За його словами:

4,4 млрд грн – суми ПДВ, за якими з 24 по 30 квітня були завершені перевірки, а заявки знаходились на виконанні в Казначействі. Після узгодження сум ці кошти протягом 5 днів були відшкодовані платникам;

14,5 млрд грн – суми ПДВ, за якими тривають камеральні перевірки;

3,6 млрд грн – суми ПДВ, за якими тривають документальні перевірки;

7,7 млрд грн – суми ПДВ, за якими триває узгодження результатів перевірок за наслідками адміністративного або судового оскарження.

«26 млрд грн – це не про заборгованість, а звичайний робочий процес, у межах якого чітко прописано, що і коли має бути зроблено (дивно, що панікери про це не знали чи свідомо забули). До речі, цього року заявлена до відшкодування сума ПДВ виросла до 63,5  млрд грн. Торік ця сума була на 16 млрд грн менша. У 2023 році сума заявки була менша на 27,5 млрд грн (36,1 млрд грн)», – розповів Голова ДПС.

Він також відзначив, що виросла, логічно, і кількість заявок: 13 003 проти 12 246 минулого року. Більше заяв – більше операцій. У 2023 році кількість заяв – 10 207 штук.

Тому 26 млрд гривень – це сума, за якою тривають камеральні, документальні перевірки або узгодження результатів таких перевірок. Автоматичного відшкодування по ній бути не може, бо вона може бути зменшена після перевірок чи судового оскарження.

У травні платники самі подали уточнені декларації на зменшення суми на 0,4 млрд грн. Тому залишок, який був на початок травня, вже зменшився.

 

Робота консультаційного центру: кількість заблокованих накладних з податку на додану вартість за підсумками квітня складає знизилася до 0,22 відсотків

Досягти вагомого зменшення кількості заблокованих ПН/РК вдалося за рахунок проведення зустрічей в рамках Комунікаційної платформи та фахових щоденних консультацій платників – наголошують у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області.

У Консультаційному центрі буковинські податківці надали платникам податку на додану вартість 74 консультації з питань зупинення реєстрації податкових накладних, окрім того, за рішенням комісії з переліку ризикових виключено 15 платників податків, які усунули усі ризики, за якими їх було віднесено до даної категорії. Також комісією розглянуто 107 таблиць даних платника податків ПДВ, позитивне рішення за якими прийнято у 68 випадках.

Загалом платники податків області впродовж чотирьох місяців року подали на реєстрацію майже 730 тисяч ПН/РК, з усіх поданих документів 99,75 відсотків пройшли реєстрацію, зокрема у квітні 2025 року цей показник склав 99,78 відсотка.

Згідно моніторингу причин зупинки податкових накладних за підсумками чотирьох місяців лише 0,25 відсотків( у квітні 2025 року 0,22 відсотки) поданих на реєстрацію ПН потрапили під блокування.

Платників податку на додану вартість за наявності питань щодо блокування ПН/РК закликають звертатися до Консультаційного центр з питань зупинення реєстрації ПН/РК. Даний центр працює з понеділка по п’ятницю за графіком роботи податкової служби.

Контактні телефони:0372(545037);0990276114.

 

Понад 1,4 мільйона гривень туристичного збору надійшло до бюджетів Буковини

Про це інформують у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області. Упродовж січня – квітня 2025 року податкові агенти регіону перерахували до місцевих бюджетів Буковини 1,4 млн грн туристичного збору. Порівняно з аналогічним періодом минулого року це на 128,5 тис грн більше.

У податковому відомстві деталізують: від платників – фізичних надійшло майже 1,3 млн грн та 154,6 тис грн від юридичних осіб.

Та нагадують, що відповідно до податкового законодавства туристичний збір справляється за рішенням територіальної громади, яка встановлює податкових агентів та визначає ставки збору. Ставка туристичного збору може становити до 0,5 % від розміру мінімальної заробітної плати для внутрішнього туризму та до 5 % – для в’їзного туризму за одну добу тимчасового розміщення однієї особи.

Туристичний збір у повному обсязі зараховується до доходів бюджетів місцевих громад.

 

Щиро дякуємо за співпрацю!

Головне управління ДПС у Чернівецькій області

Відповідальна за контакти зі ЗМІ та громадськістю:

завідувач сектору комунікацій Коцим’юк Марія Михайлівна (т./ф.): (0372) 54-55-76

e-mail: cv.official@tax.gov.ua (для публічних запитів);

e-mail: bukdpa@ukr.net (для листування зі ЗМІ)