Акцизний податок один з елементів наповнення місцевих бюджетів: за січень 2021 року місцеві бюджети отримали майже 10 млн грн

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області повідомили,  що впродовж січня 2021 року бюджети місцевих громад Чернівецької області за рахунок акцизного податку з реалізації підакцизних товарів в роздрібній торгівлі поповнились на 9,9 млн грн

Також до місцевих бюджетів надійшло  понад 0,7 млн грн плати за ліцензії на роздрібну торгівлю підакцизними товарами.

Всього на Буковині діють 2032 суб’єкти господарювання, переважно фізичних осіб-підприємців, які є власниками 4564 ліцензій на реалізацію алкогольних напоїв та тютюнових виробів. 

Упродовж січня працівниками управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС у Чернівецькій області проведено 14 фактичних перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію, зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

За результатами проведених перевірок та інших заходів застосовано фінансових і штрафних санкцій на загальну суму 0,2 млн грн.  

Найбільш типовими порушеннями, які були встановлені під час контрольно – перевірочних заходів були роздрібна торгівля тютюновими виробами за цінами, вищими за встановлені максимальні роздрібні ціни та зберігання, транспортування, реалізація алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка та/або з підробленими марками акцизного податку.

 

З 1 березня 2021 року податкова накладна та розрахунок коригування кількісних та вартісних показників заповнюється за новою формою

В Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області повідомляють, що наказом Міністерства фінансів України від 02.12.2020 року № 734 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» внесено зміни до форми податкової накладної (ПН) та розрахунку коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної (РК), а також до порядку їх заповнення.

Зокрема, податкову накладну та РК доповнено новим реквізитом «код», в якому зазначається ознака джерела податкового номера відповідно до реєстру, якому належить податковий номер особи:

1 – Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України (ЄДРПОУ);

2- Державний реєстр фізичних осіб-платників податків (ДРФО);

3 – реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючим органом (для платників податків, які не включені до ЄДРПОУ;

4 – серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті).

При цьому рядок «код» у ПН або РК заповнюється виключно в разі заповнення рядка «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» ПН або РК.

Враховуючи зазначені зміни, з 01.03.2021 року в ЄРПН можуть бути зареєстровані виключно податкові накладні  та РК, складені за новими формами. При цьому, ті податкові накладні і РК, які були складені до 01.03.2021 року не прийматимуться до реєстрації в ЄРПН.

У разі, якщо, починаючи з 01.03.2021 року, виникнуть підстави для складання розрахунку коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної, складеної за формою, чинною до 01.03.2021 року, та зареєстрованої в ЄРПН до вказаної дати, то такий розрахунок коригування необхідно скласти за новою формою (у редакції Наказу № 734). Водночас у рядку «код» такого РК має бути проставлено код ознаки «1», «2», «3», або «4» залежно від ознаки джерела податкового номера відповідно до реєстру, якому належить податковий номер особи (постачальника/отримувача).

Крім цього змінами передбачено, що починаючи з 01.03.2021 року кількість найменувань поставлених товарів/послуг, які можуть бути зазначені в одній податковій накладній не повинна перевищувати 99999 позицій.

Наказ № 734 набирає чинності з 01.03.2021 року.

 

ДПС Буковини роз’яснює: підстави анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем або тютюном

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють платникам податків про підстави для анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем або тютюном.

Відтак, нормами ст. 15 Закону України від 19.12.1995 р. №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зі змінами і доповненнями (далі – Закон №481) встановлено, що ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або тютюновими виробами анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі:

заяви суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);

рішення про скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);

несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 календарних днів від моменту призупинення ліцензії;

рішення суду про встановлення факту незаконного використання суб’єкта господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) марок акцизного податку (стосовно імпортерів);

рішення суду про встановлення факту торгівлі суб’єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного податку;

рішення суду про встановлення факту переміщення суб’єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем;

порушення вимог ст. 15-3 Закону №481 щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях;

отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися / не погоджувалися такими органами;

встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання письмового розпорядження про її анулювання.

 

Дякуємо за співпрацю!
З повагою, Головне управління ДПС у Чернівецькій області (сектор пресслужби)

Лист Головне управління ДПС