Головне в освітньому процесі — це життя та здоров’я всіх його учасників. В умовах воєнних дій проблема безпеки дітей набуває особливої гостроти, а створення безпечних умов навчання стає ключовим пріоритетом для кожного. У підвалі, який
не був підготовлений відповідно до вимог законодавства, переховуватися небезпечно, тому в усіх закладах освіти мають бути належно облаштовані укриття.

Мета проєкту Моя Фортеця — створити в закладах освіти безпечні, комфортні, інклюзивні укриття з сучасним дизайном. Вони мають діяти як спільні навчальні, відпочинкові й ігрові простори та створювати спокійну, ненапружену атмосферу.

МОН пропонує партнерську взаємодію між закладами освіти й місцевими органами управління освітою, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та представниками Державної служби України з надзвичайних ситуацій
і Національної поліції України.

У майбутньому такі приміщення можуть функціонувати з новим призначенням — як спортивна школа, позашкільний клуб, stem-центр, художня майстерня, бібліотека, кінотеатр, лабораторія тощо. У мирний час допускається використання наявного укриття закладів освіти за іншим призначенням відповідно до законодавства.

Назва проєкту «Моя Фортеця» відображає основну ідею ініціативи: кожен заклад освіти має бути облаштований надійним простором, дружнім до всіх учасників навчального процесу, вселяти впевненість, спокій та відчуття не тільки колективної, а й індивідуальної безпеки.

Так, як середньовічні оборонні споруди допомагали українській нації формуватися і захищати себе, оберігати найцінніше від ворога, так сучасні укриття, облаштовані за принципами «Моя Фортеця» оберігатимуть майбутнє України.

Психологічне обгрунтування назви

У назві проєкту та графічному втіленні назви використовується образ долоні, а саме: образ жесту з жестової мови, який позначає слово «мій, моя, моє» та образ долоні як частини психологічної вправи самозаспокоєння «Обійми метелика».

Таким чином, назва проєкту повідомляє про стабільність, спокій, особисту безпеку, турботу, вселяє впевненість у тому, що попри стрес дитина має своє місце захисту та сили — Мою Фортецю.